Ekologija poroda
Rojstvo je sveti obred prehoda za žensko, izkušnja, ki prinaša znanje, rast in odkritje. Med porodom je ženska v spremenjenem stanju zavesti, skozi katerega potuje, da bi odkrila svojo porodno moč. Zavedati se moramo svetosti matere, dojenčka in rojstva ter jih častiti, saj brez njih ne bi bilo človeštva in naše zemlje .
Otroka vodi nagon, da se rodi, ko je čas za to. Fiziološko je otrok tisti, ki da signal za začetek poroda – je zavesten udeleženec v porodnem potovanju. Ko mama prisluhne svojemu telesu in otroku ter rodi instinktivno, dobi otrok odtis spoštovanja in vrednosti do njegovega telesa in življenja. Izkušnja poroda pusti v otroku prve vtise iz tega sveta, ki jih nosi v sebi celo življenje. Zahvaljujoč se porodnim hormonom in nedokončne razvitosti možganov, se rojstva zavestno ne spomnimo. V naši podzavesti in vsaki naši celici pa je zapisano vse. Vsaka naša izkušnja riše« zemljevid« našega življenja. Čas razvoja v materinem trebuhu in rojstvo so naši prvi smerokazi na našem »zemljevidu«.
Otroka vodi nagon, da se rodi, ko je čas za to. Fiziološko je otrok tisti, ki da signal za začetek poroda – je zavesten udeleženec v porodnem potovanju. Ko mama prisluhne svojemu telesu in otroku ter rodi instinktivno, dobi otrok odtis spoštovanja in vrednosti do njegovega telesa in življenja. Izkušnja poroda pusti v otroku prve vtise iz tega sveta, ki jih nosi v sebi celo življenje. Zahvaljujoč se porodnim hormonom in nedokončne razvitosti možganov, se rojstva zavestno ne spomnimo. V naši podzavesti in vsaki naši celici pa je zapisano vse. Vsaka naša izkušnja riše« zemljevid« našega življenja. Čas razvoja v materinem trebuhu in rojstvo so naši prvi smerokazi na našem »zemljevidu«.
Ženski cikli so globok vir povezave z zemljo, naravo. Menstrualni cikel se ravna po luni. Vsi vemo, da lunini cikli vplivajo na premikanje oceana, velikokrat pa pozabljamo, da vplivajo tudi na žensko maternico. Tako kot vsak dan doživljamo naravne cikle narave: cikel dneva in noči, lunin cikel, letne čase, tako doživljamo tudi telesne cikle: življenjski cikel, menstruacijski cikel, porodni cikel.
Med nosečnostjo sta mati on otrok biološko ena celota. Otrok v maternici je odvisen od materinega zdravja, prehrane in ljubezni. Če pogledamo širše, lahko rečemo, da ljudje živimo v maternici naše matere Zemlje in tako smo vsi odvisni od zdravja našega planeta in okolja. Le-ta nam nudi vse od atomov do zraka, hrane, doma in medicine.
Med nosečnostjo sta mati on otrok biološko ena celota. Otrok v maternici je odvisen od materinega zdravja, prehrane in ljubezni. Če pogledamo širše, lahko rečemo, da ljudje živimo v maternici naše matere Zemlje in tako smo vsi odvisni od zdravja našega planeta in okolja. Le-ta nam nudi vse od atomov do zraka, hrane, doma in medicine.
Zemlja je naša mati. Rodila je drevesa, gore, cvetlice, živali, minerale in ljudi, ki so njeni otroci in družina. Spoštovati moramo našo soodvisnost z naravo, da se pozdravi naše telo in zemlja. Dolgoletno nespoštovanje zemlje je vidno v uničevanju okolja, naravnih virov, pragozdov, atmosfere in oceanov. To se odraža tudi v zelo invazivnem zdravljenju ženskih teles v medicini, porodnih praksah ter v vsebinah in sporočilih, ki jih dnevno prejemamo preko medijev. Nismo več sinhronizirani z ritmi in cikli narave. Odprti smo za rezanje naših teles in planeta. Bolj, ko se priganjamo, da ne živimo ekološko – v neravnovesju z naravo, bolj ubijamo sami sebe in planet.
Francoski porodničar Michel Odent v svoji knjigi Kmet in porodničar piše o praksi, ki bi temeljila na biodinamičnem odnosu do poroda. »BIO« pomeni biološko, na naraven način. Ko govorimo o rojstvu, to pomeni naraven, fiziološki proces rojevanja – gravitacija, hormoni in čim manj posegov s strani porodnih strokovnjakov, da lahko steče »instinktivni« porod. »DINAMIČNO« se nanaša na silo življenjske energije, spremembe, gibanje. Teorija Biodinamičnega poroda upošteva vsako žensko individualno, vključuje tako naravno modrost rojevanja, kot medicinsko znanost in prakse na podlagi dokazov, da bi lahko omogočila optimalno izkušnjo za žensko in otroka.
Termin Biodinamično nam je bolje poznan iz načina vrtnarjenja in kmetovanja, ki ga je razvil Rudolf Steiner,utemeljitelj antropozofske medicine, evritmije in ustanovitelj Waldorfske pedagogike. Biodinamično kmetovanje nas uči o odnosu med zdravo prstjo in zemeljskimi ter kozmičnimi silami. Biodinamični kmetovalci uporabljajo znanje luninih ciklov in duhovno povezavo z silami narave, da bi izboljšali vitalnost in zdravje rastlin, zemlje in ekosistema. Biodinamična perspektiva je celosten model kmetovanja, ki optimizira ekološko blaginjo, medtem, ko zdravi preteklost in zagotavlja prihodnost.
Biodinamični porod je ekološki vidik rojstva. Biodinamična teorija poroda priznava delovanje z naravnimi cikli poroda in poudarja enakopraven odnos ne pa hierarhijo. Skozi biodinamično porodno prakso lahko zdravimo porodne travme, preprečimo nepotrebno nasilje pri porodu in spodbujamo varno povezovanje (bonding), navezovanje med staršema in otrokom ter s tem gojimo miren planet. Bistveno je, da ne izboljšamo samo zdravstvene oskrbe mater in dojenčkov, ampak istočasno zdravimo tudi krog dojenčkov s travmatično izkušnjo poroda in zagotavljamo trajnostni biodinamični porod.
Kot smo že prej omenili, se naše izkušnje začnejo z rojstvom, natančneje s spočetjem. Ekološko je, da ustvarimo varen svet za naše otroke. Začeti moramo pri humanem porodu in skrbeti za zdravje telesa, uma, srca in duha - matere, otroka, družine in skupnosti. Lahko bi rekli, da imajo porodne babice in doule v svetu zelo pomemben poklic, saj pri svojem delu dobro matere in otroka, ki je prihodnost našega planeta.
Termin Biodinamično nam je bolje poznan iz načina vrtnarjenja in kmetovanja, ki ga je razvil Rudolf Steiner,utemeljitelj antropozofske medicine, evritmije in ustanovitelj Waldorfske pedagogike. Biodinamično kmetovanje nas uči o odnosu med zdravo prstjo in zemeljskimi ter kozmičnimi silami. Biodinamični kmetovalci uporabljajo znanje luninih ciklov in duhovno povezavo z silami narave, da bi izboljšali vitalnost in zdravje rastlin, zemlje in ekosistema. Biodinamična perspektiva je celosten model kmetovanja, ki optimizira ekološko blaginjo, medtem, ko zdravi preteklost in zagotavlja prihodnost.
Biodinamični porod je ekološki vidik rojstva. Biodinamična teorija poroda priznava delovanje z naravnimi cikli poroda in poudarja enakopraven odnos ne pa hierarhijo. Skozi biodinamično porodno prakso lahko zdravimo porodne travme, preprečimo nepotrebno nasilje pri porodu in spodbujamo varno povezovanje (bonding), navezovanje med staršema in otrokom ter s tem gojimo miren planet. Bistveno je, da ne izboljšamo samo zdravstvene oskrbe mater in dojenčkov, ampak istočasno zdravimo tudi krog dojenčkov s travmatično izkušnjo poroda in zagotavljamo trajnostni biodinamični porod.
Kot smo že prej omenili, se naše izkušnje začnejo z rojstvom, natančneje s spočetjem. Ekološko je, da ustvarimo varen svet za naše otroke. Začeti moramo pri humanem porodu in skrbeti za zdravje telesa, uma, srca in duha - matere, otroka, družine in skupnosti. Lahko bi rekli, da imajo porodne babice in doule v svetu zelo pomemben poklic, saj pri svojem delu dobro matere in otroka, ki je prihodnost našega planeta.